Rådlös

IMG_1727

I går när G ringde mig så sa hon att hon hade haft så dåligt självförtroende  i några dagar. Och jag hörde verkligen på hennes röst att det inte var bra alls med henne. Idag har vi pratat igen och nej det känns som om depressionen har ramlat ner i ett nytt, sämre läge. Jag känner mig maktlös. Och min superkraft som fanns för ett tag sen är borta. Jag vet inte vad jag ska göra. Vi behöver nån form av hjälp; G och jag. Men jag vet inte vad och jag vet inte hur eller av vem. Hon är förstås mitt ansvar, så är det ju, och jag gör allt för henne. I slutänden är det förstås jag som orkar. För att jag är hennes mamma. Och inte vilken mamma som helst…….

Fast … jag vet faktiskt inte vad jag ska göra.

Kram på er därute i cyberspace! Säg inte åt mig att släppa taget, eller att jag måste ta hand om mig själv eller vara sjukskriven igen. Men annars…. jag är rådlös över vår situation, så ja… I’m ready to listen to you….

IMG_0072

6 tankar om “Rådlös

  1. S skriver:

    Gabriellas kontakter på psyk? Ytterligare ett samtal med personalen på boendet?

    Du är tuff som tusan, och självklart kämpar ingen för G som du gör, men låt viktiga personer veta hur hon har det, kanske säger hon det inte till andra än dig?

    Kram ❤

    • Polär Marielle skriver:

      Ja, jag kanske skulle ha kontaktat psyk innan helgen. Boendepersonalen och jag är ju överens om att nuvarande medicin inte funkar och jag har ju en annan sorts medicinering som tips till psykiatrin. Alla är kanske överens men jag ville att hon hade kontakt med sin samtalskontakt och fick säga det själv först. Hon ska inte träffa honom förrän på torsdag, så det var nog dumt. Bytet från ena medicinen till den andra borde väl kanske redan ha provats.
      Jag vet inte…. om kanske en bra medicinering är det enda hopp som finns just nu.
      Jag tror att hon berättar även för andra hur hon har det. Ibland kanske till och med för mycket och till fel personer…
      Tack för dina fina ord!

  2. Eva Sk skriver:

    Sköt om dig !

Lämna en kommentar